Bouwjaren
- 1957 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1957 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1958 Alfa Romeo 2000
- 1958 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1958 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1959 Alfa Romeo 2000
- 1959 Alfa Romeo Giulietta
- 1959 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1959 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1960 Alfa Romeo 2000
- 1960 Alfa Romeo Giulietta
- 1960 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1961 Alfa Romeo 2000
- 1961 Alfa Romeo 2600
- 1961 Alfa Romeo Giulietta
- 1961 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1961 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1962 Alfa Romeo 2600
- 1962 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1962 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1962 Alfa Romeo Giulietta
- 1962 Alfa Romeo Giulietta Spider
- 1962 Alfa Romeo Giulietta Sprint Special
- 1963 Alfa Romeo 2600
- 1963 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1963 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1963 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1963 Alfa Romeo Giulia Sprint Special
- 1963 Alfa Romeo Giulietta
- 1964 Alfa Romeo 2600
- 1964 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1964 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1964 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1964 Alfa Romeo Giulia Sprint Special
- 1964 Alfa Romeo Giulietta
- 1965 Alfa Romeo 2600 Spider
- 1965 Alfa Romeo 2600 Sprint
- 1965 Alfa Romeo Giulia Spider
- 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint Special
- 1965 Alfa Romeo Giulietta
1958 Alfa Romeo 2000
1958 Alfa Romeo 2000 var efterträdaren till Alfa Romeo 1900. Internt utrustad med 102-serien, skulle Alfa Romeo 2000 innehålla nya karosserier kring vad som var väsentligen Alfa Romeo 1900-motorn. Berlina Sedan och Spider Convertible skulle vara den första på scenen. Senare i 1960 skulle en Sprint Coupe avsluta uppställningen. Alla 3-modeller hade en likhet med familjen Alfa Romeo Giuliettas. Alfa Romeo 2000 var en produkt av racing-upplevelse. Berlina skulle erbjuda 105hp och Sprint- och Spider-modellerna skulle erbjuda 115hp. Nästan 7000 Alfa Romeo 2000-enheter tillverkades före slutet av produktionen i 1962.
Vill du köpa en klassisk Alfa Romeo?
När du köper en 1958 Alfa Romeo 2000, se till att du noggrant inspekterar bilen av en specialist. Kroppsarbetet för dessa klassiker kan vara ganska dyrt. ER Classics rekommenderar att man håller sig borta från exceptionellt rostiga bilar och uppmuntrar köpare att gå till en modell som är så original som möjligt. Fråga även säljaren om historisk dokumentation, inklusive underhålls- och servicerapporter. För att se de 1958 Alfa Romeo 2000 klassiska bilarna som för närvarande finns i ER Classics-lageret, var god och bläddra i vår online-inventering.