Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1948 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1949 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1950 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1951 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1952 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1953 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1954 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1955 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1952 Porsche 356 Pre-A
1952 Porsche 356 Pre-A är ett intressant modellår, eftersom det markerar övergången från den delade vindrutan till den böjda vindrutan. Detta var ett kännetecken för de tidiga Pre-A-modellerna. Om du alltid har velat ha en Porsche 356 Pre-A har du kommit till rätt plats för information. Om du köper en 1952 356 Pre-A är det viktigt att komma ihåg att det här är en gammal bil; många är inte lämpliga som dagliga förare. Det är också viktigt att komma ihåg att restaureringskostnaderna är mycket höga, så det är alltid bäst att leta efter en bil som är i bästa möjliga skick.
Vill du köpa en klassisk Porsche?
Om du är erfaren och har planer på att återställa Porsche själv är en 1952 Porsche 356 Pre-A i dålig till rättvis form värdig att överväga. Oavsett om du letar efter ett lantfynd, ett restaureringsprojekt som övergavs eller ett exempel som är i perfekt skick, skulle yrkesverksamma på ER Classics vara glada att kunna tjäna som din pålitliga resurs när du börjar din sökning.