27 april (Kungens dag) SHOWROUM STÄNGT

FAQ

Fortsätter jag att försäkra min bil?
Ja, du är ägaren till bilen tills den säljs. Därför är du skyldig att fortsätta försäkra dig om det.

Måste jag fortsätta att ta min bil för det periodiska motorfordonet?
Ja, du är ägaren till bilen tills den säljs. Därför måste din bil uppfylla kraven i det periodiska motorfordonet. annars kommer din billicens att avbrytas (reglerna skiljer sig från land till land). 

Måste jag fortsätta att betala vägtullarna för bilen?
Ja, du är ägaren till bilen tills den säljs. Om det fortfarande finns vägtullar som måste betalas (reglerna skiljer sig per land och per fordonets ålder) måste du fortsätta betala. annars kommer din billicens att avbrytas (reglerna skiljer sig från land till land). 

Drivs någon bil när den mäts?
Under din bils insats kommer en av våra specialiserade mekaniker att kontrollera din bil tekniskt genom att ta den för en kort åktur.
Kunder kan bara ta bilen för en provkörning för att bekräfta köp av bilen. En av våra försäljare rider alltid med den potentiella köparen. 

Hur säker är min bil när den parkeras på E & R Classics?
Din bil står inne i vårt showroom. Showroom är säkrat med ett högkvalitativt larmsystem och ett sofistikerat kamerasystem (inne och ute) och grunderna runt anläggningen är säkrade med lås och staket som är utrustade med elektrisk ström för att förhindra inbrott från att komma in. 

När tar jag emot mina pengar?
Så snart din bil säljs, gör vi ett avtal med köparen om när bilen ska levereras. Köparen måste betala för bilen före leveransen. Vi levererar inga bilar på kredit.
Som säljare får du betalt 16 dagar efter leverans av bilen. Vi måste tillämpa denna period när det gäller konsumentens europeiska rätt att återlämna det sålda föremålet. 

Hur kan jag vara säker på att jag tar emot mina pengar?
E & R Classics är en av de största Oldtimer-säljarna i Europa. Vårt företag säljer 500 oldtimers varje år och har 65 anställda. Vi har en Triple AAA-status hos kreditkontrollbyråer. detta är högsta möjliga status. Kolla gärna våra referenser. 

Måste jag också överlämna mina registreringsdokument till E & R Classics?
Nej, det är inte nödvändigt. en kopia är tillräcklig. Först när bilen säljs måste vi ha originaldokumenten.
Många kunder tycker att det är praktiskt att skicka originaldokumenten omedelbart. Det är möjligt. Vi registrerar detta i sändningsavtalet och dokumenten går in i vårt brandbeständiga kassaskåp. 

Måste min bil stå på E & R Classics eller kan jag ha den i mitt garage?
Vi annonserar och säljer bara bilar som står i vårt showroom. Våra kunder kommer ofta från avlägsna platser och därför vill vi ha alla fordon tillgängliga för inspektion. Det stora antalet besökare som kommer till vårt showroom ökar dessutom chansen att sälja din bil om den står i showroom. 

Inhandlar du också bilar när min bil sätts på sändning?
Ja, vi byter också in bilar om din bil sänds. Detta ökar chanserna att sälja den med 60%. Vi köper kundens bil för att sälja din bil. Köpet sker på vårt konto och på vår risk. 

Accepterar du någon bil på sändningen?
Nej, med varje erbjudande undersöker vi om bilen passar in i vår samling eller om priser och kvalitetskoncentrationer är bra. Vi kontrollerar också bilens tekniska skick.
Känn dig fri att erbjuda oss din bil. Via en första telefonsamtal eller ett e-mail kan vi redan bedöma om vi kommer att kunna göra affärer tillsammans. 

Kan jag använda min bil när den står på sändningen?
Nej, det är uteslutet. Våra kunder kommer ofta från avlägsna platser och därför vill vi ha alla fordon tillgängliga för deras granskning. Dessutom ökar det stora antalet besökare som kommer till vårt showroom chansen att sälja din bil om den står i showroom. 

Hur länge är sändningsperioden?
Sändningsperioden är 9 månader. 

Vad händer om bilen inte säljs under mäklarperioden?
90% van de bilar säljs inom 9 månader. Om en bil inte säljs efter 9 månader, rådgör vi med dig. Båda parter har rätt att upphöra med samarbetsramen utan några kostnader, men vi kan också föreslå - efter samråd med dig - att fortsätta ytterligare en period. 

Finns det några kostnader i samband med förmedling?
Nej, du har inga kostnader för dig i samband med förmedling. Vi begär bara att du tar in din bil efter rengöring och polering. Om du inte gör det kommer vi att be om ersättning för att få det rengjort och polerat. 

Vad gör E & R Classics för att sälja min bil?
Per bil utarbetar vi en steg-för-steg-plan för det bästa sättet att sälja bilen. Denna marknadsplan beror på varumärke, modell, kvalitet och prisklass.
Vi investerar mycket pengar i reklam och marknadsföring på mässor, i tidningar, Internet och vårt vackra showroom för att sälja din bil. Detta är allt på vår bekostnad. 

Hur många fordon har E & R Classics till försäljning?
I genomsnitt har vi 250 oldtimers till salu i vårt showroom.

Kan jag erbjuda en bil som är i dåligt skick eller behöver tekniskt arbete?
Ja, det är möjligt. Vi bedömer varje bil på egen hand. Restaureringsprojekt eller billiga bilar hanteras av vårt systerföretag, Sun Classic Cars.
Om din bil behöver mindre tekniskt arbete kan vi organisera reparationsarbetet före eller efter försäljningen i vår verkstad där vi anställer 22 specialiserade mekanik. 

Min bil har inte nederländska dokument eftersom det kommer från utlandet. Kan du också mäla en sådan bil?
Ja, det är inget problem eftersom vi säljer fordon över hela världen. Det gör ingen skillnad från vilket land din bil kommer så länge dina bilpapper är giltiga och du är den lagliga ägaren av bilen. 

Som företag kan jag också fråga dig att mäklare försäljning av bilar?
Ja säkert. Vi har fler och fler företag som använder oss som mäklare för att sälja bilar. Vänligen ange om bilen är en mervärdesskattbiljett (moms kan inte hämtas från Skatteverket) eller en momsbil (moms kan avräknas över vinstmarginalen).

Köper E & R Classics också bilar?
Ja, vi köper ungefär 80% av bilarna. Det kan hända att om du erbjuder oss din bil för förmedling, kan vi föreslå att köpa det själv. 

Kommer du vara försiktig med min bil?
Nästan alla anställda på E & R Classics älskar oldtimers och de är involverade i de bilar som vi säljer. Uppenbarligen är vi försiktiga med din och vår egendom. I det osannolika fallet att något går fel på grund av en anställds fel, täcker vår försäkring allt.