29 mars (långfredag) SHOWROOM ÖPPET - 31 mars & 1 april (påsk) SHOWROOM STÄNGT - söndag 7 april EXTRA ÖPPET 10:00-14:00
Gå till inventering Sälj min bil

Porsche 911 (1984 - 1989)

Med en säker framtid framför Porsche 911-serien lanserades 1983 en ersättare för den framgångsrika SC-serien. Det var 1984 års modell 911 3.2 Carrera, återfödelsen av Carrera-namnet för första gången sedan 1975. 911 3.2 Carrera var den sista iterationen i den ursprungliga 911-serien, alla efterföljande modeller hade ny karossdesign med nya bromsar, elektroniska och upphängningstekniker. En högre placerad motor med en 3.2-liters horisontellt motsatt platt sexcylindrig användes. Den nya volymen på 3164cc uppnåddes med 95 mm hålet (från den tidigare SC-modellen) i kombination med 1978 års Turbo 3.3 vevaxel med 74.4 mm slaglängd. 915-växellådan överfördes från SC-serien under de första 3 årsmodellerna. Ett nytt insugningsrör och avgassystem introducerades. 1987 fick Carrera en ny 5-växlad växellåda från Getrag, modellnummer G50. Denna något tyngre version hade en hydrauliskt manövrerad koppling.

Motoreffekten ökades till 207 hk vid 5900 231 rpm för bilar från USA och 5900 hk vid 911 0 rpm för de flesta andra marknader. Denna version av 97 accelererar från 5.4 till 240 km/h på 2 sekunder och har en topphastighet på XNUMX km/h. Skivbromsarna förstorades och förbättrades, oljematade kedjespännare var monterade på motorn. Motorns gång och tillförlitlighet förbättrades med en uppgradering av bränsle- och tändningskontrollkomponenterna till en L-Jetronic med ett Bosch Motronics XNUMX Digital Engine Electronics-system.

Tre basmodeller var tillgängliga under hela Carrera-året; coupe, targa och cabriolet. Mycket blygsamma kosmetiska förändringar har gjorts under hela Carreras livslängd, med en omdesignad instrumentbräda med större luftkonditioneringskanaler som dök upp 1986. 1987 Carrera Club Sport (340 tillverkade) är en samlarobjekt 911 som hade en ritad motor med högre varvtalsgräns. De elektriska fönstren, elstolarna och radion togs bort för att spara 50 kg i vikt. 911 Speedster, en version med lågt tak av Cabriolet, tillverkades i ett begränsat antal mellan januari 1989 och juli 1989 som både en bil med smal kaross och en bil med turbo-look. Hösten 1989 genomgick 911:an en stor utveckling, med introduktionen av Porsche 964.

Köp en Porsche 911 classic hos E&R Classics

Att hitta en Porsche som passar dig är prioritet nummer ett. Sökandet efter din drömbil börjar ofta online. ERClasics har därför gjort allt de kan för att ge dig en så komplett bild som möjligt av bilarna. till exempel är varje bil på vår webbplats försedd med en fotorapport, 360-gradersbilder och en video. Dessutom finns även bakgrundsinformation för varje bil. Skulle du hellre se bilen fysiskt? Då kan du besöka vårt showroom i Waalwijk, Nederländerna. Kolla vår hemsida för öppettider.

Köp en klassisk Porsche 911

Högkvalitativa Porsche 911 klassiska bilar på E&R Classics

Alla klassiska bilar som vi erbjuder, inklusive Porsche 911 kontrolleras mot en lista med 125 poäng. Denna bedömning utförs av en av våra egna tekniker. Att leverera klassiska bilar som är i perfekt skick är av stor vikt för ERClassics. De klassiska bilarna som vi erbjuder är därför av hög kvalitet. Om du vill ha mer information om underhåll på en klassisk bil eller om du undrar vad mekaniker på klassiska bilverkstäder gör, klicka på här..

Byt in eller sälj din Porsche 911 klassiska bil

Hos ER Classics kan du givetvis köpa en Porsche 911, men vi erbjuder även möjligheten att sälja din nuvarande klassiska bil eller byta in den. Om du vill ha mer information om att sälja eller byta din klassiska bil, vänligen kontakta någon av våra klassiska bilexperter. Du kan självklart också besöka vårt showroom för att diskutera möjligheterna.

Sälj eller byt in Porsche 911?

Underhåll på en klassisk bil

Naturligtvis behöver varje bil underhåll, och det kan ibland hända att något behöver repareras. Det är inte annorlunda för en klassisk bil. Eftersom du gillar att hålla din klassiska bil i toppskick är ett bra garage viktigt. Vilken bilverkstad som helst kan ge dig underhåll, men ibland behöver du bara den där extra biten av specialitet, då kan du välja att ta din klassiska bil till en klassisk bilverkstad där de fokuserar på 1 märke eller typ av klassisk bil. Mekanikerna arbetar ofta med samma klassiska bilar och har därför specialiserat sig på underhåll eller reparationer på just de klassiska bilarna.

ER Classics har rätt klassiska Porsche 911 för dig!

Klicka här för vårt lager

Vilka är fördelarna med att köpa en Porsche 911 classic från ER Classics?

- Stort utbud av Porsche-klassiker till salu
– Alla klassiska bilar har blivit noggrant kontrollerade av vår egen verkstad
- Egen verkstad med 20 mekaniker
- Registrering och besiktningar
-Världsomspännande transport till dörren
– Hög kvalitet och service
- Inbytesalternativ
– Kunder betygsätter oss med 8.9 

Europas nummer 1 klassiska bilhandlare online

Om du letar efter en vacker ny Porsche 911 får du hjälp av en av våra egna klassiska bilexperter. ERclassics har specialiserat sig på köp och försäljning av klassiska bilar sedan 2008 och kan med rätta kalla sig Europas nummer 1 klassiska bilhandlare online.