27 april (Kungens dag) SHOWROOM STÄNGT - 1 maj (Labour Day) SHOWROOM ÖPPET - söndag 5 maj EXTRA ÖPPET (10:00-14:00)
Gå till inventering Sälj min bil

BMW M-serien

E30 M3

M3 baserad på E30 3-serien från 1986 fanns endast i coupé- och cabrioletversioner. E30 M3 använde BMW S14 inline-4-motor. 1988 introducerades den sportigare modellen "Evolution". Den hade större hjul, tunnare bak- och sidofönsterglas, lättare bagagelucka och extra bakspoiler. Senare följde en mer kraftfull och lättare "Sport Evolution"-modell, men denna hade en begränsad produktion på 600 enheter och 786 cabriolet.

E36 M3

E36 M3 debuterade i februari 1992. Det var den första M3-modellen som drevs av en 2990cc S50 sexcylindrig motor, som producerade 210kW. Från början endast tillgänglig som en coupé, BMW introducerade M3 cabriolet och stationsversioner 1994. Även 1994 tillverkade BMW M3 GT i en begränsad upplaga. Alla GT var British Racing Green och hade en 291 hk 3.0-litersmotor. I slutet av 1995 var M3 coupe och sedan utrustad med 3.2 L S50B32 Inline sexmotor och utrustade med nya hjul och en 6-växlad manuell växellåda. Cabriolet fick inte dessa ändringar förrän i februari 1996. E36-chassit M3 utsågs som en av de bästa på 1990-talet i oberoende bil- och förartestning. Känd för sin godmodiga hantering och balans, är bilen populär bland banracare och banentusiaster.

De flesta E36 M3 tillverkades vid fabriken i Regensburg. Ett litet antal RHD lågkompression M3 byggdes vid BMW:s Rosslyn-fabrik i Pretoria, Sydafrika. Totalt producerades 46,525 12,144 kupéer, 12,603 1997 cabrioleter och 1998 1999 sedan. Produktionen av stationen upphörde i december XNUMX, kupén upphörde i slutet av XNUMX och cabriolet upphörde i december XNUMX.

E28 M5

Den första BMW E28 M5 gjorde sin debut på bilsalongen i Amsterdam i februari 1985. Den var produkten av efterfrågan på en bil med en sedans nyttolast men utseendet på en sportbil. 535i-chassit som användes hade flera mekaniska förändringar. Främst M88/3-motorn som härrörde från motorn som användes i M1. Bilarna som såldes i Amerika var utrustade med en utsläppsvänlig variant av denna motor, S38. På den tiden var E28 M5 den snabbaste sedanen i världen. Den första generationen M5 byggdes manuellt i Preussenstrasse/München inför sommarlovet 1986. Därefter flyttades M5-produktionen till Daimlerstrasse i Garching, där resten byggdes manuellt. De europeiska och sydafrikanska M5-modellerna använde M88/3-motorn. 1988 nordamerikanska modeller använde S38B35-motorn, utrustad med en katalysator.

E34 M5

E34 M5 tillverkades från september 1988 till augusti 1995. Bilen byggdes för hand hos BMW M GmbH i Garching, Tyskland och baserades på E34-chassit som tillverkades vid BMW:s Dingolfing-fabrik. Förändringar av exteriören på standard E34 inkluderade unika främre och bakre stötfångare och sidovipppaneler. Insidan fick specifika M5-bak- och växlingsnackstöd. 1992 introducerades en vänsterstyrd femdörrars Touring-version. E34 M5 Touring var den första BMW M Division-bilen, såväl som den sista handbyggda M-bilen.

Köp BMW M-serie

Att hitta en BMW som passar dig är prioritet nummer ett. Sökandet efter din drömbil börjar ofta online. ERClassics har gjort allt de kan för att ge dig en uppfattning om bilarna, så varje bil på vår egen sida är försedd med en fotoreportage, 360 graders bilder, en video och bakgrundsinformation om bilen kan hittas. Skulle du hellre se bilen fysiskt? Då kan du besöka vårt showroom i Waalwijk, Nederländerna. Kolla vår hemsida för öppettider.

BMW M-serie till salu

Högkvalitativ BMW M-serie på E&R Classics

Alla bilar som erbjuds av oss, inklusive BMW E30, kontrolleras mot en lista med 125 poäng. Denna bedömning utförs av en av våra egna tekniker. Att leverera bilar som är i perfekt skick är av stor vikt för ERClassics. Bilarna som vi erbjuder är därför av hög kvalitet. Om du vill ha mer information om underhåll på din bil eller om du undrar vad mekaniker på klassiska bilverkstäder gör, klicka på här..

byt in eller sälj din BMW M-serie

Hos ER Classics kan du självklart köpa en BMW E30, men vi erbjuder även möjligheten att sälja din nuvarande bil eller byta in den. Om du vill ha mer information om att sälja eller byta din bil, vänligen kontakta någon av våra klassiska bilar experter. Du kan självklart också besöka vårt showroom för att diskutera möjligheterna.

Sälja eller byta in en BMW M-serie?

Underhåll på en BMW M-serie

Naturligtvis behöver varje bil underhåll, och det kan ibland hända att något behöver repareras. Det är inte annorlunda för en BMW M-serie. Eftersom du gillar att hålla din M-serie i toppskick är ett bra garage viktigt. Vilken verkstad som helst kan ge dig underhåll, men ibland behöver du bara den där extra biten av specialitet, då kan du välja att ta din BMW M-serie till en klassisk bilverkstad där de fokuserar på 1 märke eller typ av bil. Mekanikerna arbetar ofta med samma bilar och har därför specialiserat sig på underhåll eller reparationer på just de modellerna.

ER Classics har rätt BMW M-serie för dig!

Klicka här för vårt lager

Vilka är fördelarna med att köpa en BMW M-serie från ER Classics?

- Brett utbud av BMW M-serie till salu
– Alla bilar har blivit noggrant kontrollerade av vår egen verkstad
- Egen verkstad med 20 mekaniker
- Registrering och besiktningar
- Världsomspännande transport till dörren
– Hög kvalitet och service
- Inbytesalternativ
– Kunder betygsätter oss med 8.9 

Europas nummer 1 klassiska bilhandlare online

Om du letar efter en vacker ny BMW M-serie får du hjälp av en av våra egna experter. ERclassics har specialiserat sig på köp och försäljning av klassiska bilar sedan 2008 och kan med rätta kalla sig Europas nummer 1 klassiska bilhandlare online.