Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Typ
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Typ
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Typ
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Typ
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Typ
- 1965 Jaguar XKE
1954 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
Den 1954 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe är ett utmärkt exempel på Jaguars kvalitetsteknik och tidlös design. Till skillnad från Roadster, som inte erbjöd skydd mot väder och vind, och DHC-modellerna som erbjöd körning i två säsonger, försåg FHC förarna med en bil året runt som inte bara var snygg och kraftfull, utan också prisvärd. FHC var tillgänglig till en bråkdel av kostnaden jämfört med DHC och Roadster, och var fortfarande mindre än en tredjedel av priset på den mest jämförbara Ferrari. Dess 2 liters vattenkylda inline-3-motor erbjöd 3.4 hk och en tid på 6-160 på mindre än 0 sekunder. De Jaguar XK120 kunde nå en toppfart på mer än 120 mph. Medan 1954 Jaguar FHC är betydligt mer sällsynt än Roadster och DHC, den kan hittas idag till en bråkdel av kostnaden för liknande konvertibla XK120 -bilar.
Vill köpa en klassiker Jaguar?
Det finns några saker som bör inspekteras 1954 Jaguar XK120 Fixed Head Coupe innan du köper en. Som med alla klassiker Jaguars, kolla efter rost. De flesta XK120 -bilar kommer att visa någon typ av rost på karosspanelen, vilket kan vara svårt att fixa men ändå genomförbart. Tänk på detta och inspektera alltid bilen på en hiss. Mekaniskt var 3.4 -litersmotorerna kraftfulla, starka och väldesignade. På de tidiga XK -motorerna, var noga med att kontrollera huvudtätningarna, samt de ursprungliga packningarna av stålplåt. Kom också ihåg att dessa XK120 Fixed Head Coupe -modeller var utrustade med mycket stora rattar och saknade servostyrning.