Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Typ
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Typ
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Typ
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Typ
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Typ
- 1965 Jaguar XKE
1958 Jaguar XK150 Roadster
Även om det har vissa saker gemensamt med XK120 och XK140, 1958 Jaguar XK150 Roadster var ganska moderniserad. Några av förändringarna inkluderade en vindruta i ett stycke och vinglinjen sjönk inte längre så mycket som den rörde sig över dörrarna. Huven breddades och på Roadster var den också längre. Valnötpanelen som finns i XK1 -modeller ersattes med en trimmad i läder. En 140 liters rak 3.4 -motor användes i XK6.
Vill köpa en klassiker Jaguar?
En av de viktigaste förändringarna 1958 Jaguar XK150 var antagandet av Dunlop skivbromsar. 1958 Jaguar XK150 Roadster var en högpresterande sportturbil som klarade långa sträckor vid högsta prestanda. Idag har Jaguar XK150 Roadster fortsätter att vara en av de mest populära Jaguar bilar bland klassiska bilsamlare. Om du är redo att köpa 1958 Jaguar XK150 Roadster, ER Classics står redo för att hjälpa dig. De uppmuntrar dig att surfa på deras webbplats för att lära dig mer om 1958 Jaguar XK150 Roadster.