Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Typ
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Typ
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Typ
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Typ
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Typ
- 1965 Jaguar XKE
1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
Även om det såg nästan identiskt ut med sin föregångare, XK120, fanns det flera uppenbara förändringar som kan hjälpa köpare att skilja mellan de två modellerna. Först 2 Jaguar XK140 Drophead Coupe skulle erbjuda större stötfångare och ett mer tungt galler. För det andra utvidgades kupéns inre. Detta var också första gången som en cabriolet karossstil skulle erbjudas Drophead Coupe som skulle köras vid sidan av Roadster- och FHC -modellerna. Förbättrad kuggstångsstyrning, bättre fjädring och teleskopiska stötdämpare gjorde 1955 Jaguar XK140 ett sant nöje att köra. Oavsett om du funderar på en Jaguar XK140 Drophead Coupe som en och annan förare, ditt nästa restaureringsprojekt eller som en showroom -bil, låt teamet på ER Classics vara din guide!
Vill köpa en klassiker Jaguar?
Det är viktigt att komma ihåg att dessa bilar är mer än 50 år gamla, så de kommer att ha fläckar och brister. Om du inte letar efter en original eller perfekt restaurerad bil i nyskick, bör ditt mål alltid vara att hitta det bästa skicket och det mest kompletta Jaguar XK140 du har råd med. För 1955 Jaguar XK140 DHC -modell, var noga med att kontrollera skicket på den fodrade dukytoppen. Detta är bara några tips från ER Classics. För att lära dig mer om 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe, ER Classics Holland välkomnar dig att kontakta dem idag eller stanna till i deras showroom. Från showroom -modeller till restaureringsprojekt av XK140, ER Classics kan hjälpa dig att hitta den bästa modellen som passar dina behov. Kolla in vårt lager för att se aktuella modeller och kontakta oss idag för att lära dig mer!