Bouwjaren
- 1948 Jaguar XK120
- 1948 Jaguar XK120 Roadster
- 1949 Jaguar XK120
- 1949 Jaguar XK120 Roadster
- 1950 Jaguar XK120
- 1950 Jaguar XK120 Roadster
- 1951 Jaguar XK120
- 1951 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1951 Jaguar XK120 Roadster
- 1952 Jaguar XK120
- 1952 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1952 Jaguar XK120 Roadster
- 1953 Jaguar XK120
- 1953 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1953 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK120
- 1954 Jaguar XK120 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK120 Roadster
- 1954 Jaguar XK140
- 1954 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1954 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1954 Jaguar XK140 Roadster
- 1955 Jaguar XK140
- 1955 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1955 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1955 Jaguar XK140 Roadster
- 1956 Jaguar XK140
- 1956 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1956 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1956 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK140
- 1957 Jaguar XK140 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK140 Coupe med fast huvud
- 1957 Jaguar XK140 Roadster
- 1957 Jaguar XK150
- 1957 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1957 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150
- 1958 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1958 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1958 Jaguar XK150 Roadster
- 1959 Jaguar XK150
- 1959 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1959 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1959 Jaguar XK150 Roadster
- 1960 Jaguar XK150
- 1960 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1960 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1960 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar E Typ
- 1961 Jaguar XK150
- 1961 Jaguar XK150 Drophead Coupe
- 1961 Jaguar XK150 Coupe med fast huvud
- 1961 Jaguar XK150 Roadster
- 1961 Jaguar XKE
- 1962 Jaguar E Typ
- 1962 Jaguar XKE
- 1963 Jaguar E Typ
- 1963 Jaguar XKE
- 1964 Jaguar E Typ
- 1964 Jaguar XKE
- 1965 Jaguar E Typ
- 1965 Jaguar XKE
1957 Jaguar XK150
XK150 var den sista modellen i XK -serien, som ersatte XK140. Tillverkad 1957-1961, Jaguar XK150 visade en likhet med Jaguar XK140, men uppdaterades avsevärt. 1957 Jaguar XK150 erbjöd en vindruta i ett stycke och vinglinjen störtade inte längre så djupt vid dörrarna. Jaguar entusiaster uppskattade också en vidgad och långsträckt motorhuv. Vad de flesta köpare inte inser är att den första Jaguar XK150 var faktiskt långsammare än XK140. Korrigerad 1958, Jaguar XK150 fick en 3.4LS motor som skulle ge Jaguar hastigheten den behövde.
Vill köpa en klassiker Jaguar?
Om du funderar på att köpa en 1957 Jaguar XK150, vet att dessa bilar är mer än 5 decennier gamla så det är viktigt att förstå att de inte kommer att vara perfekta om du inte är villig att betala för en restaurering av ett showroom -tillstånd. På grund av dessa bilars popularitet under dagen, är de fortfarande allmänt tillgängliga idag. Oavsett om du letar efter ett ladugårdsfynd, en helgförare eller den perfekta restaureringen för din samling, finns de alla.